Ton Pestman nieuwe hoofdtrainer Zondag 1 vanaf seizoen 2022/2023

19 mei 2022 10:00

Met ingang van volgend seizoen zal de Zondag 1 van SV Beemster getraind worden door Ton Pestman!

Pestman trainde eerder een aantal jaren de toenmalige B jeugd bij SV Beemster en onderhield altijd nog een warm contact met de club. Toen Brian Tevreden eerder aangaf volgend seizoen te willen beginnen bij IJmuiden, begon de zoektocht naar een goede opvolger.

Technisch Hart: "In Ton zien we een voortzetting in opvattingen over hoe we bouwen aan en met deze jonge ploeg. Er zijn volop gesprekken met nieuwe spelers voor volgend seizoen en Ton heeft een goed netwerk in de regio."

Ton Pestman: "Na een aantal jaren geen trainer te zijn geweest begon het weer te kriebelen. Toen duidelijk was dat Brian weg ging ben ik in contact gekomen met de club. Na een aantal gesprekken te hebben gevoerd met de spelersraad, Technisch Hart en Bestuur, denken we met elkaar het juiste gevoel te hebben om van deze jonge groep iets moois te maken.

De cultuur van een dorps club bevalt mij wel en daarbij komen de jeugdspelers uit het dorp, die zijn meestal trouw aan de club en van daaruit proberen we naar de toekomst te kijken. Vanuit mijn netwerk in de omgeving probeer ik wat spelers te benaderen die net als ik een nieuwe uitdaging zien om met deze, veelal jonge spelersgroep, verder te bouwen. Maar mochten er spelers denken, dit lijkt mij ook wel wat, staan we altijd open om onze visie te delen tijdens een gesprek. Ik heb er zin in."

IMG-20220519-WA0002.jpg

Nieuwe hoofdtrainer Ton Pesman & aanvoerder Zondag 1 Dennis Gontha