Regels extra papierinzameling gewijzigd

13 februari 2023 8:15

Extra papier of karton wegbrengen op het industrieterrein? Lees de nieuwe spelregels!

Aangepaste werkwijze papierinzameling op industrieterrein

Aangezien we als vereniging veel vragen krijgen over de afwezigheid van de blauwe papiercontainers op het industrieterrein, plaatsen we graag het volgende bericht.

Sinds jaar en dag vormt de papierinzameling voor ons als club een belangrijke bron van inkomsten. Zo rijdt onze trouwe papierploeg elke 3e zaterdag van de maand door het dorp om het papier aan huis op te halen. Daarnaast hebben we altijd de mogelijkheid geboden om extra papier en/of karton in te leveren in onze containers op het industrieterrein.

Al geruime tijd moeten wij helaas constateren dat deze plek wordt gebruikt als lokale dumpplaats. Naast karton en papier, troffen wij vrijwel standaard plastic, piepschuim, huisvuil en incidenteel zelfs glaswerk aan in onze containers. Het kost onze vrijwilliger elke week veel tijd en moeite om alles goed van elkaar te scheiden, waarna de containers alsnog kunnen worden aangeboden voor inzameling.

Als vereniging vinden wij dit een situatie die niet langer acceptabel is en daarom hebben wij besloten om de regels omtrent de papierinzameling op deze plek te wijzigen. Vanaf heden worden de containers alleen nog op zaterdag buiten de plekken geplaatst, waarbij er tevens toezicht zal worden gehouden. De containers worden vervolgens weer achter de hekken geplaatst en op dinsdag onder begeleiding geleegd.

Als club betreuren we het dat we deze vrijblijvende vorm van papierinzameling niet langer kunnen aanbieden, maar we hopen met deze werkwijze onze dorpgenoten alsnog voldoende ruimte te bieden om extra papier en karton in te leveren.
We bedanken iedereen voor het begrip rondom dit besluit!