IVA certificering bardiensten

Draai jij als senioren lid regelmatig vrijwillig bardiensten? Wij vragen je dan vriendelijk om het IVA certificaat te behalen.

IVA staat voor Instructie Verantwoord Alcohol Schenken en is gericht op het tegengaan van alcoholmisbruik en het voorkomen van rijden onder invloed. Samen hebben we tenslotte de verantwoordelijkheid om in onze kantine op de juiste wijze alcohol aan te bieden!

Op de hiervoor speciaal ontwikkelde site kun je via een eenvoudige test (duur circa 10 minuten) het IVA certificaat behalen, waarna dit naar jouzelf en naar de club wordt toegestuurd. Als vereniging dienen wij te beschikken over een administratie waarin deze IVA certificaten worden opgeslagen, deze dienen wij bij een eventuele controle te overleggen.

Hoe ga de test in zijn werk?
Klik hier om direct naar de specifieke website te gaan.
Neem de instructies goed door, alvorens de test te maken.
Vul het formulier in en maak gebruik van de volgende gegevens:

Naam barverantwoordelijke: Nancy Bakker
Emailadres barverantwoordelijke: [email protected]
Bondskeuze: KNVB

Als je de test gemaakt hebt, ontvang je een certificaat op het mailadres dat je hebt ingevuld. Zoals eerder aangegeven zullen we als vereniging jouw certificaat ook digitaal bewaren.

SV Beemster verzoekt haar barvrijwilligers met klem om geen alcohol te schenken aan personen jonger dan 18 jaar. Dit om alcoholmisbruik te voorkomen. Bij twijfel geldt de regel dat we altijd om legitimatie vragen; indien dit niet kan worden overlegd, behouden we ons het recht voor om het schenken van alcohol te weigeren.

Afbeeldingsresultaat voor nix18