Beveiligingsbeleid

Beveiligingsbeleid SV Beemster

Het is belangrijk dat er zorgvuldig wordt omgegaan met informatie zoals persoonsgegevens. Hiervoor hanteert SV Beemster het volgende beveiligingsbeleid:

• SV Beemster maakt voor haar ledenadministratie gebruik van Sportlink. Een aantal bestuursleden en andere vrijwilligers hebben toegang tot Sportlink door middel van een persoonlijk account.
  • Iedereen die toegang tot Sportlink heeft, is verplicht zijn/haar inloggegevens geheim te houden.
  • Er wordt door bestuursleden van SV Beemster ook gebruik gemaakt van Dropbox voor het delen van bestanden.
  • Iedereen die toegang tot de Dropbox omgevingen heeft, is verplicht gebruik te maken van een complex wachtwoord voor Dropbox en zijn/haar inloggegevens van geheim te houden.
  • Voor de website maakt SV Beemster gebruik van VoetbalAssist. Een aantal bestuursleden en andere vrijwilligers hebben toegang tot VoetbalAssist door middel van een persoonlijk account.
  • Iedereen die toegang tot VoetbalAssist heeft, is verplicht zijn/haar inloggegevens geheim te houden.
  • Met deze leveranciers van alle externe systemen is een Verwerkersovereenkomst afgesloten in het kader van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), dan wel hebben de leveranciers in hun gebruiksvoorwaarden benoemd wat zij doen om aan de AVG eisen te voldoen.
  • Iedereen met toegang tot de systemen die SV Beemster gebruikt, doet dit op eigen privé hardware. Al deze gebruikers zijn verplicht hun hardware te beveiligen met een complex wachtwoord (met hoofdletters, cijfers en leestekens).
  • Ieder bestuurslid of andere vrijwilliger dient geconstateerde of vermoede beveiligingslekken en beveiligingsincidenten direct te melden conform het ‘Protocol melden datalek – SV Beemster’
  • Wanneer een bestuurslid of vrijwilliger stopt met zijn/haar taken, worden de persoonlijke accounts tot Sportlink en Voetbalassist, alsmede het delen van bestanden via Dropbox, direct geblokkeerd.