Maatschappelijke stage

Maatschappelijke stageplek nodig? Ga aan de slag bij SV Beemster!

Regelmatig krijgen wij vanuit onze jeugdleden de vraag of het mogelijk is om hun maatschappelijke stage, veelal een taak binnen het VO*, te vervullen bij onze vereniging. In overleg is dit meestal mogelijk.

Binnen onze vereniging zijn er diverse werkzaamheden en taken die je kunt uitvoeren om je maatschappelijke stage in te vullen. Zo kun je bijvoorbeeld scheidsrechter zijn bij pupillen wedstrijden of helpen bij de trainingen van jeugdteams. Ook het vervullen van bijvoorbeeld aanwezigheidsdiensten is een optie. Kortom, er zijn binnen SV Beemster verschillende mogelijkheden, die we in overleg verder afstemmen. Heb je een eigen idee? Overleg met je stagebegeleider op school en kom met een voorstel!

Wil je bij SV Beemster je maatschappelijke stage doen? Neem contact op door een e-mail te sturen naar Ronald Voorsluijs, onze clubmanager ([email protected]).

Stage.jpg

* Uitgangspunten maatschappelijke stage
Maatschappelijke stage gaat om het doen van vrijwilligerswerk en is niet verplicht. Scholen beslissen zelf of zij een maatschappelijke stage onderdeel willen maken van hun onderwijsprogramma. Een maatschappelijke stage bestaat uit vrijwilligerswerk voor een non-profitorganisatie (denk aan een zorginstelling of vrijwilligersorganisatie) of een maatschappelijk project van een bedrijf waar géén sprake is van een winstoogmerk. De school mag maximaal 30 uur maatschappelijke stage per leerling meetellen als onderwijstijd. Dit mag verspreid zijn over verschillende schooljaren. De school is eindverantwoordelijk en bepaalt samen met de stagemakelaar, de stagebiedende organisatie en de leerling de invulling van de maatschappelijke stage.