Technische Jeugdcoördinatoren

Maak kennis met onze nieuwe Technische Coördinatoren voor de Jeugd!

Sander en Richard zullen onder andere de trainers/coaches gaan begeleiden. Dit betekent dat als trainers advies nodig hebben, zij altijd contact op kunnen nemen met deze coördinatoren. Dit zou kunnen zijn over de invulling van trainingen, praktische vragen over de accommodatie of materiaal maar ook bij incidenten binnen een team of vragen op het pedagogische vlak.

Daarnaast zullen Sander en Richard gedurende het seizoen wedstrijden en trainingen bekijken en spelers gaan volgen, zodat ze van iedereen een goed beeld hebben. Ook zullen er na de winterstop oefenwedstrijden worden georganiseerd voor de JO-12 die het seizoen daarop naar het hele gaan.

De komende periode organiseren zij gedurende drie avonden een bijeenkomst voor zowel trainers als coaches, dus zet deze alvast in de agenda:

•  8 september 2023: informatieavond voor trainers waarbij een stukje theorie en praktijk zal gegeven worden.
  •  3 november 2023: invulling volgt nog.
  • 15 december 2023: invulling volgt nog.

Sander_Wiffrie.jpg Richard_de_Ruiter.jpg
SANDER WIFFRIE

Sander Wiffrie is onze nieuwe technisch jeugdcoördinator voor de teams JO-8 t/m JO-12.

Sander komt oorspronkelijk uit Ouderkerk aan de Amstel maar woont sinds 5 jaar in het mooie Middenbeemster. Sander is in het dagelijks leven werkzaam als vakleerkracht gymnastiek op 3 basisscholen Purmerend. Hiervoor heeft hij het CIOS Overveen en de ALO Amsterdam afgerond.

Na een te korte voetbalcarrière vanwege 2 zware knieblessures, is hij een tijdje uit de voetbalwereld geweest. Maar inmiddels geeft hij alweer 2 jaar voetbaltraining aan zijn zoon Bink (8jaar), zo is hij bij SV Beemster terecht gekomen. Nadat het eerste elftal van SV Beemster afgelopen seizoen zonder trainer kwam te staan, was het heel fijn dat Sander samen met Richard de honneurs wilde waarnemen. Omdat Sander toevallig ook een trainersdiploma heeft en Richard veel veldtraining ervaring bleek dit een goed duo te zijn. De heren bleken dezelfde visie over voetbal te hebben en willen graag de club naar een hoger niveau brengen.

Komend seizoen zal Sander vooral op de maandag en woensdagmiddag op het trainingsveld het aanspreekpunt zijn. Ook zal hij de trainers kunnen helpen en begeleiden op deze dagen.

RICHARD DE RUITER

Richard de Ruiter zal onze nieuwe technisch jeugdcoördinator zijn van de JO-13 t/m JO-19.

Richard komt oorspronkelijk uit Purmerend, maar woont inmiddels 4 jaar in de Middenbeemster. Richard is in het dagelijks leven werkzaam als Projectontwikkelaar in Wognum. Richard heeft zijn hele voetbalcarrière doorgebracht bij FC Abcoude, waar hij 12 jaar in de selectie heeft gespeeld. Na 2 zware knieblessures, heeft hij besloten om te stoppen met voetballen.

Na zijn voetbalcarrière heeft hij 1 jaar training gegeven aan de B-selectie van Purmersteijn. Daarna is hij een aantal jaar uit het voetbal geweest, totdat zijn zoon Djeno (8 jaar) lid is geworden van SV Beemster. Richard heeft bij de aanmelding aangegeven dat hij voor de club een team in de bovenbouw training wilde geven. Richard heeft de afgelopen 2 jaar het hoogste jeugdelftal van SV Beemster getraind en heeft dit jaar na het vertrek van de hoofdtrainer de trainingen van de selectie op zich genomen. Samen met Sander heeft hij uiteindelijk het seizoen voor de selectie en de club afgemaakt.

Richard zal komend seizoen op de dinsdag en donderdag aanwezig zijn op de club tijdens de trainingsavonden om op het veld bij te springen tijdens trainingen als dat nodig is en om met de trainers in gesprek te gaan daar waar zij tegenaan lopen.